torsdag 4 augusti 2011

Fönsterfoder....

Hej!


På Kalvavreten så håller vi nu på med bl.a. fönsterfoder. Det är inte helt självklart hur det ska se ut. Vi har gjort två prototyper så här långt. Se nedan och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker. Fler projekt som pågår är ju verandans "make-over" Den är nu grundmålad och det blir väldigt bra med ny vit färg.


Igår kväll så var pappa Per här och han lagade takläckaget på stallet! Väldigt skönt! Dock höll det på att kosta honom ett benbrott!!!


En dålig bild på framsidan



Prototyp 1


Prototyp 2








Vad tycker ni???

6 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad svårt! Jag tror jag tycker den första! Det håller liksom fönstret "kvar" och det andra låter det "rinna ut" lite.
(Vad märkligt jag tänkte där..) Haha!
Fint blir det hur som!

Anonym sa...

Helt klart 2an

Anonym sa...

Lundaborg röstar på pro.1 :) Hoppas pappa per mår bra!!

Anonym sa...

Helt klart ettan;)

Anonym sa...

Hej på er. Härligt att se att det är andra än vi som sliter dagar och nätter igenom med att förverkliga en dröm. Jag kom in på er blogg av en händelse när jag surfade runt och tycker att ni gör ett fantastiskt jobb. Vi håller också på och sliter och ni är välkomna in på vår sida www.vastergarden.net för att se hur vi har löst det med exempelvis fönsterfoder. Kolla under galleri på utbygget. Annars så röstar jag på typ2. MVH Patrik

Anonym sa...

Jag glömde att säga att en av anledningarna till att jag inte skulle välja typ 1 är att ni kommer att få problem med underliggaren som kommer att suga in vatten i ändträet. patrik@vastergarden.net

Östragården 3 innan renoveringen

Östragården 3 innan renoveringen
Östragården har i folkmun ett annat namn, nämligen "Kalvavreten"